سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۴، ۱۳۸۹

من و تو كم هستيم ؟

رُستنی ها کم نیست
من و تو کم بودیم
خشک و پژمرده و تا روی زمین خم بودیم
گفتنی ها کم نیست
من و تو کم گفتیم
مثل هذیان دم مرگ، از آغاز
چنین درهم و برهم گفتیم
دیدنی ها کم نیست
من و تو کم دیدیم
بی سبب از پائیز
جای میلاد اقاقی ها را پرسیدیم
چیدنی ها کم نیست
من و تو کم چیدیم
وقت گل دادن عشق روی دار قالی
بی سبب حتی پرتاب گل سرخی را ترسیدیم
خواندنی ها کم نیست
من و تو کم خواندیم
من و توساده‌ترین شکل سرودن را
در معبر باد
با دهانی بسته واماندیم
من و تو کم خواندیم
من و تو واماندیم
من و تو کم دیدیم
من و تو کم چیدیم
من وتو کم گفتیم
وقت بیداری فریاد
چه سنگین خفتیم!
من و تو کم بودیم
من و تو اما
در میدان ها
آنک اندازه‌ی ما می خوانیم
ما به اندازه ما می بینیم
ما به اندازه ما می چینیم
ما به اندازه ما می گوییم
ما به اندازه ما می روییم
من و تو
خم نه و
در هم نه و
کم هم نه
که می باید با هم باشیم
من و تو حق داریم
در شب این جنبش
نبض آدم باشیم
من وتو حق داریم که به اندازه "ما" هم شده،
با هم باشیم
گفتنی ها کم نیست...
شهريار قنبری

29 نظر:

در ۳:۳۳ بعدازظهر, Anonymous راحله گفت...

در میان این همه کنایه ها و دلشکستگی ها مرحم خوبی بود

 
در ۱۲:۵۲ قبل‌ازظهر, Anonymous بهادر گفت...

سلام استاد همکنون نیازمند نظر سبزتان میباشم ستاد حمایت از دانشجویان آشفته اینم یک شعر زیبا

ساده است نوازش سگی ولگرد
شاهد آن بودن که چگونه زیر غلتکی می رود
وگفتن اینکه سگ من نبود

ساده است ستایش گلی
چیدنش واز یاد بردن
که گلدان را آب باید داد

ساده است بهره جویی از انسانی
دوست داشتن بی احساس عشقی
او را به خود وانهادن و گفتن که دیگر نمیشناسمش

ساده است لغزشهای خود را شناختن
با دیگران زیستن به حساب ایشان
و گفتن که من این چنینم

ساده است
که چگونه می زیم

باری زیستن
سخت ساده است
و پیچیده نیز هم
<

 
در ۱۲:۲۲ قبل‌ازظهر, Anonymous بهادر گفت...

ما

کاشفان کوچه های بن بستیم

حرف های خسته ای داریم

این بار

پیامبری بفرست

که تنها گوش کند

 
در ۹:۰۲ قبل‌ازظهر, Anonymous یسنا گفت...

گل اگر خار نداشت
دل اگر بی غم بود
اگر از بهر پرستو قفسی تنگ نبود
زندگی عشق اسارت قهر آشتی همه بی معنا بود

 
در ۱۰:۰۰ قبل‌ازظهر, Anonymous محدثه گفت...

sسلام استاد

خیلی خوشحالم که تونستم براتون کامنت بزارم با مطالب جدید به روزم و بی صبرانه منتظر حضور گرم و صمیمانه شما

 
در ۹:۱۱ بعدازظهر, Anonymous احسان گفت...

rسلام آقای استاد.خوشحالم که دارم اینجا کامنت مینویسم..
با(روشنفکران رذل و مفتش بزرگ)به روزم.ممنون

 
در ۸:۱۷ قبل‌ازظهر, Anonymous محدثه گفت...

سلام استاد

صبح بخیر

آدرس gmail: tb23944@gmail.com

 
در ۱۰:۱۳ قبل‌ازظهر, Blogger Unknown گفت...

سسلام
نخند بزک قصه دروغ است!
همان بهتر که بمیری
گیریم بهار هم آمد
چیزی نصیب تو نمی شود
جز پوست کمبزه با خیار !

 
در ۱:۲۹ بعدازظهر, Anonymous مهدی کرمی گفت...

سلام استاد


باز هم زیبا بود

 
در ۱:۲۰ بعدازظهر, Anonymous يسنا گفت...

سلام:
استاد خسته نباشید
تبسم شیرین عشق گوشه ای از نگاه خداست تنها به نگاه او میسپارمت

 
در ۱۰:۰۷ بعدازظهر, Anonymous مهرنوش گفت...

وقتي كه مردم

اميد دارم

كه خاك

گناهانم را بپوشاند

 
در ۸:۱۳ قبل‌ازظهر, Anonymous يسنا گفت...

دیدار با خدا

رفتم و شد

با کراوات به ديدار خدا رفتم و شد
بر خلاف جهت اهل ريا رفتم و شد

ريش خود را ز ادب صاف نمودم با تيغ
همچنان آينه با صدق و صفا رفتم و شد

با بوي ادکلني گشت معطر بدنم
عطر بر خود زدم و غالبه سا رفتم و شد

حمد را خواندم و آن مد"ولاالضالين"را
ننمودم ز ته حلق ادا رفتم و شد

يکلام از قاسم و جبار نگفتم سخنی
گفتم ای مايه هر مهر و وفا رفتم و شد

همچو موسی نه عصا داشتم و نه نعلين
سرخوش و بی خبر و بی سرو پا رفتم و شد

"لن ترانی"نشنيدم ز خداوند چو او
"ارنی" گفتم و او گفت "رثا" رفتم و شد

مدعی گفت چرا رفتی و چون رفتی و کی؟
من دلباخته بی چون و چرا رفتم وشد

تو تنت پيش خدا روز و شبان خم شد و راست
من خدا گفتم و او گفت بيا رفتم و شد

مسجد و دير و خرابات به دادم نرسيد
فارغ از کشمکش اين دو سه تا رفتم و شد

خانقاهم فلک آبی بی سقف و ستون
پير من آنکه مرا داد ندا رفتم و شد

گفتم ای دل به خدا هست خدا هادی تو
تا بدينسان شدم از خلق رها رفتم و شد

 
در ۱:۵۸ بعدازظهر, Anonymous پگاه محبی گفت...

jسلام وخسته نباشیدآقای ابولفتحی اگه سری به وبلاگم بزنیدمایه ی افتخاره

 
در ۵:۵۶ بعدازظهر, Anonymous ايرج معمر گفت...

oباسلام و خسته نباشي خدمت استاد گرانقدر جناب آقاي ابوالفتحي
ااستاد اين آدرس وبلاگ من (ايرج معمر) است لطفا از آن ديدن نماييد .


http://15.blogfa.com/

 
در ۱۲:۲۶ بعدازظهر, Anonymous همتی گفت...

سلام جالب بود. وبلاگم به روز شد سر بزنید.

 
در ۱۲:۴۹ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

سلام استاد


واعظی

 
در ۶:۲۵ بعدازظهر, Anonymous مژگان رفیعی متین گفت...

سلام استاد
خلاصه گزارش چاپخانه ولیتوگرافی در وبلاگم گذاشتم. لطفا وبلاگ بنده را ببینید.
matin-yashil.blogfa.com

 
در ۱۰:۱۹ قبل‌ازظهر, Anonymous عفت نصيري افشار گفت...

sسلام استادمعناي لغوي ايتوگرافي :يعني عكاسي صنعتي وهمچنين به مادرچاپ هم اتلاق ميگردد.
درمورد رنگها:
چشمان ما هررنگي راكه در طبيعت ميبيند از سه رنگ اساسي (ابي-قرمز و زرد) تشكيل گرديده
. لیتوگرافی به معنی عکاسی صنعتی میباشد و همچنین به مادر صنعت چاپ هم اتلاق میگردد.
ميبيند : چشمان شما هر رنگی را که در طبیعت
(شاید بینهایت رنگ ) در حقیقت از سه رنگ اصلی تشکیل شده است که عبارت است از ابی ، قرمز ، و زرد
نیز ترکیب مقادیر مساوی از این سه رنگ رنگ مشکی بدست میدهد ،( cmyk ) مخفف این چند رنگ میباشد و همچنین به یک پروتکل مدیریت رنگ اطلاق میگردد که در اروپا و نیز ایران از این فرمت در چاپ افست استفاده میگردد
.
حال به زبان ساده باید گفت مراحل کار در لیتوگرافی به سه بخش تقسیم میگردد 1. عکاسی از یک ارژینال که دارد ولی اصل مفهوم لیتوگرافی هم در همین مرحله اتفاق میافتد ، توضیح رنگ ما
از یک نمونه مثلاً رنگی با استفاده از فیلتر ( فیلتر قرمز برای تفکیک رنگ آبی ، فیلتر سبز برای تفکیک رنگ قرمز ، و فیلتر آبی برای رنگ زرد و مجموع سه فیلتر برای رنگ مشکی ) چهار عدد نگاتیو اولیه. سپس از این نگاتیو ها با استفاده از فیلم مخصوصی به نام ترام ( شرح ترام خودش بسیار مهم بوده ه اختصار بگویم نقش همان پیکسل را بازی میکند ، و برای در آوردن نرمال وکنتراست اثر عکاسی شده یا همان سایه و روشن و همچنین
مقادیر غلضت یک رنگ در یک اینچ مربع بکار میرود ) چهار فیلم پزتیو یا مثبت تهیه میشود ، سپس این فیلم ها را در مرحله بعد مونتاژ نموده ودر مرحله آخر برای هر رنگ یک زینگ تهیه میشود . حال با اختراع اسکنر در حقیقت این سیستم کار از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده که هم در دقت وهم در سرعت و هم در هزینه یک انقلاب در این رشته به وجود آورد ، سپس پلیت ستر اختراع شد که این هم یعنی مرگ لیتوگرافی سنتی که با آن مرحله گرفتن فیلم هم اوت و در نتیجه باعث بهینه شدن کل سیستم گردید و در آخر چاپ افست دیجیتال (DI ) که این یکی یعنی بهترین مدیریت رنگ و چاپ تواماً ، به هر حال دانستن اصول لیتوگرافی از اهم واجبات برای یک گرافیست وطراح است که تا.

و ترکیب مقادیر مختلف از این رنگ ها بینهایت رنگ بدست میدهد

 
در ۱۰:۲۱ قبل‌ازظهر, Anonymous افشار گفت...

استاد اميدوارم همواره اول سلامت وبعدموفق باشيد.

 
در ۱۰:۲۶ قبل‌ازظهر, Anonymous شهرام گفت...

سلام استاد اگه لطف كنيد يه ديد به وبم بندازيد ممنون ميشم
shahramkazemi.blogfa.cim

 
در ۱۱:۴۵ بعدازظهر, Anonymous زهرا نقدی گفت...

قناری گفت: کره ما، کره قفسها با میله های زرین و چینه دان چینی.
ماهی سرخ، سفره هفت سینش را به محیطی تعبیر کرد که هر بهار متبلور می شود.
کرکس گفت: سیاره من سیاره بی همتایی که در آن مرگ مائده می آفریند.
کوسه گفت: زمین سفره برکت خیز اقیانوس ها.
انسان سخنی نگفت،
تنها او بود که جامه به تن داشت و آستینش از اشک تر بود.

 
در ۸:۴۶ قبل‌ازظهر, Anonymous يسنا گفت...

سلام
استاد خسته نباشيد تحقيق ليتو گرافي را آماده كردم اگه برات زحمتي نيست به وبلاگم سر بزنيد

 
در ۱۲:۰۰ بعدازظهر, Anonymous ارشادی گفت...

نسلام
استاداستاد به روزم
امیوارم نمایشگاه بهتون خوش گذشته باشه

 
در ۷:۱۱ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

سلام استاد خسته نباشید
عبدالله احمدی
لطفا وب بنده را مشاهده کنید.
parham58.blogfa.com

 
در ۹:۵۸ قبل‌ازظهر, Anonymous afshar گفت...

سلام استاد باتوجه به فصل بهار واستفاده از استخر ؟



سونا در کمين سلامتي افراد

استفاده از "کلر و برم" در آب سونا باعث مي شود بيماران آسمي دچار تشديد بيماري شوند. همچنين ممکن است افراد سالم نيز دچار تحريک پذيري را ه هاي هوايي شوند و فرد با علايمي همچون علائم آسم (خس خس سينه، تنگي نفس و...) مواجه شود.

تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ ۱۳۸۹/۳/۳
کد خبر: 49892
منبع: مردم سالاری

اين روزها با آغاز فصل تعطيلات مدارس، اوقات زيادي جهت گذران فراغت وجود دارد، به همين دليل بسياري از افراد با رفتن به مراکز مخصوص ورزشي به ورزش هاي آبي مي پردازند که يکي از آن ها سوناي تر و خشک است، ولي لازم به ذکر است که اين محيط مي تواند براي برخي مساله ساز شود و بسياري را دچار حساسيت و حتي بيماري کند.

دکتر محمدمسعود ذاکر، فوق تخصص بيماري هاي ريه، متخصص بيماري هاي داخلي و عضو هيات علمي دانشگاه در اين خصوص مي گويد: شايع ترين بيماري مرتبط با سونا، بيماري اي به نام "سونا" يا "بيماري افراد سونا گيرنده" است که در حقيقت نوعي پنوموني(Pneumonia) يا التهاب ريه حساسيتي است که وقتي افراد به سونا مي روند، نسبت به باکتري هاي محيط حساسيت نشان مي دهند.

اين که چه افرادي در اين خصوص دچار حساسيت مي شوند بستگي به ژنتيک آن ها دارد که 2 تا 9 ساعت پس از سونا دچار دردهاي عضلاني، سرفه، تب اندک، سردرد و احساس خستگي مي شوند که هر چه علائم آن شديدتر باشد، احتمال مراجعه به پزشک بيشتر مي شود و پس از گذشت 12 تا 72 ساعت، علائم خود به خود قطع مي شود، مگر اين که دوباره قبل از گذران اين مدت، فرد مجددا به سونا برود و با عامل بيماري زاي مربوطه در محيط برخورد کند.

اين بيماري نوعي التهاب ريه حساسيتي حاد است و در کنار اين التهاب حساسيتي حاد، التهاب حساسيتي مزمن نيز وجود دارد که علائم آن زياد محسوس نيست و فقط احساس خستگي به همراه تنگي نفس مشهود است که فرد را در طولاني مدت دچار بيماري مزمن ريه مي کند و پس از آن علائمي شديد شبيه برونشيت مزمن ظاهر مي شود و ريه به سمت فيبروز پيش مي رود.

شکل ديگري از بيماري که ممکن است نوع باکتري مولد آن فرق کند، به نام "ريه وان داغ(lung tud Hot) " است که در آن با رشد کپک هاي کنار وان حمام، باکتري خاص(باسيل مايکوباکتريوم غيرسلي) فعال مي شود که علائم آن همچون بيماري "سونا" 2 تا 9 ساعت پس از سونا ظاهر مي شود که شامل التهاب ريه حساسيتي به آنتي ژن اين باکتري است که خود مي تواند مستقيما در افرادي که داراي ضعف ايمني هستند، بيماري عفوني ريه ايجاد کند.

دومين گروه، بيماري هايي اند که مستقيما توسط سونا ايجاد نمي شوند، بلکه محيط سونا باعث تشديد آن بيماري ها مي شود که مهم ترين آن ها، "آسم" است. استفاده از "کلر و برم" در آب سونا باعث مي شود بيماران آسمي دچار تشديد بيماري شوند. همچنين ممکن است افراد سالم نيز دچار تحريک پذيري را ه هاي هوايي شوند و فرد با علايمي همچون علائم آسم (خس خس سينه، تنگي نفس و...) مواجه شود.

گروهي از بيماري ها ممکن است در مواجهه با سونا، تشديد شوند که اغلب شامل بيماري هاي انسداد ريوي هستند که ناشي از سيگار است و شايع ترين آن برونشيت مزمن است.

به گفته وي اکثر اين بيماران سيگاري اند و سونا به دليل گرمايي که دارد و تعريقي که ايجاد مي کند، کار تنفسي آن ها را زياد کرده و ترشحات تنفسي را غليظ مي کند و باعث ايجاد خلط و ترشحات خشک مي شود. گرماي سونا باعث مي شود افراد دچار گرمازدگي شوند. همچنين در افرادي که دچار بيماري انسدادي مزمن ريه هستند، با تاثير بر گردش خون و سيستم قلبي ، کار تنفسي را بيشتر کرده و با انقباض عروق شان، بيماري آن ها را تشديد مي کند.

دکتر ذاکر درباره نحوه درمان بيماري هاي سونا مي افزايد: اگر بيمار در مرحله حاد بيماري به پزشک مراجعه کند، با درمان هاي وريدي و داروهاي استنشاقي ريه، قابل درمان است اما در نوع مزمن که ريه رو به سوي فيبروز مي رود (با علايم برونشيتي) درمان بسيار مشکل مي شود، چون آن قسمتي از ريه که بر اثر برخورد مداوم با آنتي ژن باکتري تخريب شده است، ديگر قابل برگشت نيست و فقط مي توان بيماري را کنترل کرد.

وي در پايان خاطرنشان مي کند: اگر فردي 2 تا 9 ساعت پس از سونا دچار علائم بيماري سونا گرديد، نبايد اين علائم را به حساب سونا بگذارد و بايستي هر چه سريع تر به پزشک متخصص داخلي يا ريه مراجعه کند.

 
در ۸:۰۲ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

سلام استاد عزیز خواهشمندم از وبلاگ من دیدن فرمائید

m-2170.blogfa.com مهدی شهسواری

 
در ۸:۰۶ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

سلام خدمت استاد ارجمند ممنون میشوم از وبلاگم دیدن فرمائید
با تشکر هوشنگ احمدی ahmadi52.blogfa.com

 
در ۷:۵۵ بعدازظهر, Anonymous مهدي شهسواري گفت...

با سلام خدمت استاد گرامي لطفاً از وبلاگ من بازديدفرمائيدM-2170.BLOGFA.COM مهدي شهسواري

 
در ۱۲:۳۲ بعدازظهر, Anonymous مهدی شهسواری گفت...

سلام استاد گرامی خواهشمندم از وبلاگ من دیدن فرمائید

m-2170.blogfa.com با تشکر مهدی شهسواری

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی