چهارشنبه، آبان ۰۶، ۱۳۸۸

منابع كارشناسي ارشد علوم ارتباطات

سلام
هر از چندي دوستاني در مورد منابع كارشناسي ارشد از من مي پرسند.چه جوابي به اين تمناي پريدن بايد داد ؟ مسووليت پاسخ به اين سووال كمي بيش از حد توان من است ؛ چه اگر بر اساس پاسخ من كسي از موفقيت محروم شود بي شك من مسوولم و در پيش وجدانم معذب اما جواب اين سووال را ندادن هم كمكي به من نمي كند. به هرتقدير چند آدرس در ذيل مي زآورم و بعد تجربه خودم را هم خواهم نبشت:
http://azmun.blogsky.com/
http://reporter.ir/archives/83/12/002752.php
http://www.shakerane.blogfa.com/post-125.aspx
http://www.nedads.com/archives/000382.php
http://mahmoodspace.blogfa.com/post-1276.aspx
http://www.journalist.ir/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=73
در اين آدرس ها مواد و منابع مورد توجه در طراحي سووالات آزمون ارشد ارتباطات وجود دارند اما تجربه شخصي من امري متفاوت از اين موارد بود.من بر اساس شانس خوبي كه داشتم و در دانشگاه علامه درس ميخواندم در خوابگاه ازگل اتاقي داشتم كه روبروي اتاق چند نفر از بچه هاي دانشكده علوم اجتماعي بود و جالب تر اينكه بچه هاي اين اتاق ها دو سه نفرشان دانشجوي ليسانس ارتباطات بودند و بقيه هم از دوستان بسيار خوب من بودند مثل محمدنقي ابراهيم زاده كه هنوز هم با هم دوستيم و ارتباطمان مستمر و برقرار است.از طريق همين بچه ها و همينطور بچه هاي انجمن اسلامي دانشكده علوم اجچتماعي كه در حال و هواي سال هاي پر تلاطم 76 و 77 بسيار باهم در ارتباط بوديم و به واسطه فعاليت در دفتر تحكيم وحدت و اشتراك نظر زياد سياسي و فكري بسيار همديگر را ميديديم ( از جمله بچه هاي مورد اشاره ام ميشود از رضا سليمان نوري و مريم شباني نا برد كه هر دو وبلاگ هاي بسيار خوبي هم دارند ) با كمك اين دوستان من توانستم مواد و مطالب زير را تهيه كنم و در طي كمتر از 20 روز توانستم در آزمون ارشد شركت كنم و موفق شوم :
كتاب تاريخ معاصر دبيرستان فكر كنم سال سوم دبيرستان
تاريخ معاصر سال چهارم علوم انساني كه تاريخ جهان پس از جنگ جهاني دوم در آن وجود داشت .
ويژه نامه آموزشي مجله رسانه كه بسيار كمك كرد.
جزوه هاي دكتر نعيم بديعي و هادي خانيكي
همه كتاب هاي دكتر معتمد نژاد
سير مطبوعات در ايران دكتر مولانا
كتاب زباني بود كه اسمش يادم نيست اما از دكتر شكر خواه بود.
تمام لغات تخصصي دروس ارتباطات كه در پايان هر كتابي وجود داشت .
آمار سال چهارم دبيرستان رشته انساني ( البته من چون در دبيرستان رشته ام رياضي فيزيك بود و در دوره ليسانس مديريت بازرگاني ؛ آمادگي ام در دروس رياضي و آمار بدك نبود و لااقل در مقايسه با ديگر شركت كنندگان كارم راحت تر بود و اين باعث شد كه حتا دو سه ساعت هم بيشتر روي اين قسمت وقت نگذارم (
خب مي بينيد كه بسياري از منابع را من حتا نديدم . البته من از سال دوم دوره ليسانس به اين رشته علاقمند بودم و تا جايي كه تصميم به تغيير رشته گرفتم كه دوستان شفيقي با توجه به اينكه من 95 واحد پاس كرده بودم و با تغيير رشته بخش عمده اي از آن ها هدر مي رفت مانعم شدند.در مورد حوادث و اتفاقات سياسي روز هم در حد مناسبي به روز و با مطالعه بودم . البته تكنيك خاصي هم به كار بردم كه فكر نمي كنم نياز به ذكر اون هم باشه .

برچسب‌ها:

4 نظر:

در ۶:۰۲ بعدازظهر, Anonymous طلوع آبی گفت...

ای کاش نشاط عید تکمیل شود

امسال دو بار سال تحویل شود

ایکاش به هشت هشت هشتادوهشت

در کار ظهور یار تعجیل شود

با سلام میلاد امام رضا(علیه السلام) بر شما مبارک باد[گل]

 
در ۱۲:۰۱ قبل‌ازظهر, Anonymous بهی(بهادر) گفت...

ممنون استاد عزیز که هنوزم به فکرما هستی با یک شعرخیلی خیلی زیبا از خسرو گلسرخی منتظرحضورتون هستم

 
در ۷:۵۶ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

سلام استاد

نوشته اند بر ایوان جنت الماوی

که هرکه عشوه دنیا خرید وای به وی

با سپاس - واعظی

 
در ۷:۵۲ بعدازظهر, Anonymous ايرج معمر گفت...

سلام استاد لطفا از وبلاگ من كه تحقيق آموزش همزمان و غير همزمان بر يادگيري رو در آن قرار دادم ببينيد.
آدرس وبلاگ من:
www.15.blogfa.com

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی