یکشنبه، مهر ۲۵، ۱۳۸۹

تنهايي

سلام . توي كامنت ها دوستي در مورد تنهايي پرسيده بود. اينكه چرا تنهايي بيشتر شده است ؟چرا با وجود بهبودهاي روي داده در زندگي ها احساس تنهايي بيشتر است ؟
من فكر مي كنم :
1.تنهايي يك احساس است
2. تنهايي ناشي از تكامل شخصيت فردي است .
3. اگر نظريه فرديناند تونيس يا رايزمن را نگاهي دوباره بياندازيد و نيز موج سوم تافلر را بخوانيد تاثير مدرنيسم و مدرنيته را در فرد گرايي دوران ودرن به خوبي درك خواهيد كرد .
4. ابزارهاي مدرن انسان هاي را در هزارتوهاي خود گرفتار كرده اند كه مخرب ترين آنها تلويزيون و بعد بازي هاي كامپيوتري و نيز اينترنت هستند كه به خلاف رسانه هاي قديمي كاملن انفرادي و فرمحورند.
5. عشق در دنياي معاصر كم و كمرنگ شده است .
6 . خواسته ها و توقعات زياد شده و رقابت براي به دست آوردن دنيا انسان ها را در موضع تخاصم و دشمني قرار داده و ارتباطات كم شده و تنهايي فراوان
7. عاطفه و دوستي بدون حساب و كتاب ناياب است بنابراين دوست خوب براي رفع تنهايي نداريم .
8. ..............
به نظر شما چي رو نگفتم ؟

برچسب‌ها: , , ,

12 نظر:

در ۱۰:۴۷ قبل‌ازظهر, Anonymous آریانا گفت...

یک تاجر آمریکایی نزدیک یک روستای مکزیکی ایستاده بود.یک قایق کوچک ماهیگیری از کنارش رد شد که داخلش چند تا ماهی بود. از ماهیگیر پرسید: چقدر طول کشید تا این چند تا رو گرفتی؟ ماهیگیر: مدت خیلی کمی
تاجر: پس چرا بیشتر صبر نکردی تا بیشتر ماهی گیرت بیاد؟
ماهیگیر: چون همین تعداد برای سیر کردن خانواده ام کافی است
تاجر: اما بقیه وقتت رو چیکار می کنی؟
ماهیگیر: تا دیر وقت می خوابم, یه کم ماهی گیری می کنم
با بچه ها بازی میکنم بعد میرم توی دهکده و با دوستان شروع می کنیم به گیتار زدن. خلاصه مشغولیم به این نوع زندگی
تاجر: من تو هاروارد درس خوندم و می تونم کمکت کنم تو باید بیشتر ماهی گیری کنی. اون وقت می تونی با پولش قایق بزرگتر بخری و با درآمد اون چند تا قایق دیگر هم بعدا اضافه میکنی اون وقت یه عالمه قایق برای ماهیگیری داری!
ماهیگیر: خوب, بعدش چی؟
تاجر: به جای اینکه ماهی ها رو به واسطه بفروشی اونا رو مستقیــما به مشتری ها میدیو برای خودت کارو بار درست می کنی... بعدش کارخونه راه می اندازی و به تولیداتش نظارت میکنی... این دهکده کوچک رو هم ترک می کنی و می روی مکــــزیکوسیتی! بعد از اون هم لوس آنجلس! و از اونجا هم نیویورک... اونجاست که دست به کارهای مهم تری می زنی...
ماهیگیر: اما حالا این کار چقدر طول می کشه؟
تاجر: پانزده تا بیست سال!
ماهیگیر: اما بعدش چی آقا؟
تاجر: بهترین قسمت همینه, موقع مناسب که گیر اومد میری و سهام شرکت رو به قیمت خیلی بالا می فروشی! این کار میلیون ها دلار برات عایدی داره
ماهیگیر: میلیون ها دلار! خوب بعدش چی؟

تاجر: اون وقت بازنشسته می شی! می ری یه دهکــده ی ساحلی کوچیک! جایی که می تونی تا دیر وقت بخوابی! یه کم ماهیگیری کنی با بچه هات بازی کنی! بری دهکده و تا دیروقت بادوستات گیتار بزنی و خوش بگذرونی....
توخود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل!!!!!

 
در ۱:۲۲ بعدازظهر, Anonymous بهادر گفت...

همگی حقه باز شدیم
9-دوروغ به یک امر عادی تبدیل شده
10...........

 
در ۷:۵۵ بعدازظهر, Anonymous عادل گفت...

وَلَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَى كَمَا خَلَقْنَاكُمْ
و [ لحظه ورود به جهان ديگر به آنان خطاب مي شود : ] همان گونه كه شما را نخستين بار [ در رحم مادر تنها و دست خالى از همه چيز ] آفريديم ، اكنون هم تنها به نزد ما آمديد
انعام «94»
اصل ماجرا اين است كه ما تنهاييم بقولي ما جمعيت نيستيم جمع تنهايانيم . شش ميليارد انسان تنها در كنار هم !

ادامه دارد ...

 
در ۱۱:۴۸ قبل‌ازظهر, Anonymous زهرا گفت...

سلام
استاد خوبم اول ميگم دلم براتون تنگ شده
كاش ميشد باهاتون حرف ميزدم از خودم
بدم مياد ،دلتنگم وپر دلم غصه شده به
درسهايم براي ارشد نميرسم ،به قول هايي كه
به ديگران ميدم نميتونم بهشون عمل كنم
از روي عمد نيست فكر ميكنم مقصر سركار
رفتن باعث ميشه تمام وقتم بگيره اما
نميتونم بازم كنارش بذارم چون به اون
مقدار كمش نياز دارم حالت طناب پوسيده
آويزان كه هر لحظه ميخواد پاره بشه
ميترسم روزي سقوط كنم وبه اون آرزوهام نرسم كاش ميشد بتونم وبشه ودرس خوندم حداقل برسم
استاد من هميشه به شما مديونم بازم خوشحالم سايت شما هست وراه ارتباط با شماست خدا خيرتون بده

 
در ۱۲:۳۷ بعدازظهر, Anonymous آریانا گفت...

دوست خوبمان عادل می گوید:ما تنهایانیم درکنارهم !من این جمله را درک نمی کنم یعنی زندگی به جبر تنهایی است؟این جمله شریفه قرآنی به احساسات وروابط بشری در زندگی مربوط می شود یا به همان پاداش ومجازاتی که هرکس تنها بااعمال خود مستوجب آن خواهد شد؟من درتمام عمرم شنیدم وخواندم به اصرار بزرگان دین وعلم ومعرفت بر اتحاد ویکپارچگی ویکدلی، صداقت ووفاداری وعشق واعتمادو....

 
در ۶:۲۶ بعدازظهر, Anonymous عادل گفت...

ما فقط در دو جا احساس تنهایی می‌کنیم. یکی وقتی توی خانه و یا توی محیط کار تنهاییم (تنهایی فیزیکی) و یکی هم وقتی که دیگران به آدم پشت می‌کنند. . اما ما بايد يقيين داشته باشيم که چه دیگران پشت بکنند و چه پشت نکنند، چه پشت بکنند و چه رو بکنند، انسان تنها است. تنهایی به این معنا یعنی می‌دانم که هیچ کسی غیر از من نمی‌تواند به من کمک کند. من تنها کسی هستم که می‌توانم به خودم کمک کنم. به گفته بودا که می‌گفت: چه کنم با شما که به خود کمک نمی‌کنید و از من توقع کمک دارید و بعد می‌گفت: دستی که به سوی من دراز می‌کنید، اول به درون خود دراز کنید، باید استمداد از خودتان بکنید.
-----------------
پانوشت:
*بريده ايي از سخنراني استاد مصطفي ملكيان درباره نشانه هاي انسان معنوي

 
در ۱۱:۴۱ قبل‌ازظهر, Anonymous آریانا گفت...

هیچ شکی درسخن بودانیست هرموجودزنده ای که تعقل وتفکرداردبایدچنین باشد باید بداندکه چه می خواهدوبرای رسیدن به آن خواسته تلاش کند.قبول ، اینکه تنها آمده ایم وتنها می رویم ولی زندگی درتنهایی ...؟؟با کنه آفرینش مغایرت ندارد؟؟؟ ازمادرانمان سینه به سینه داریم که تنهایی خاص خداست وهیچ موجودی نمی تواند تنها *زندگی*کند ...چون هیچ مخلوقی نمی تواند این نقیصه زندگی یعنی تنهایی را تحمل کند .ما انسانها با روح اجتماعی ومشارکت داریم زندگی می کنیم طوری که درتنهاترین لحظات محسوس نیز به کسی ، چیزی ، معبودی و....چنگ می زنیم وهمین حس تنهاییست که آدمها راوادارکرده به دلایل آن فکر کنند وبه فکرراه چاره باشند..

 
در ۱:۲۰ بعدازظهر, Anonymous متین گفت...

سلام استاد عزیز
امیدوارم که خوب باشید
قرار بود در مورد امتحانات کارشناسی از طریق وب ما رو راهنمایی کنین.
منتظریم

 
در ۸:۵۷ بعدازظهر, Anonymous صادقانه گفت...

سلام استاد بعد از مدتها تونستم یه مطلب جدید و پر مفهوم بزارم. با یه مطلب جدید در مورد زندگی به روزم ممنون میشم بخونید و نظرتونو بگید

 
در ۱:۴۴ بعدازظهر, Anonymous تاراج گفت...

سلام
تعدد دوستها مهم نيست مهم اين است كه يك دوست خوب و كاملا" مورد اعتماد داشته باشي . دوستي كه فكر و نظر و عقيده اش مشابه خودت باشد – دوستي كه سطح فرهنگي و اجتماعي اش مثل خودت باشد – دوستي كه عيبها و نقاط ضعفت را خيلي ظريف و دوستانه و با محبت بهت گوشزد كند – دوستي كه اگر دوستانه معايبش را گوشزد كردي ناراحت نشود و اين را به حساب صداقت و دوستي تو بگذارد – دوستي كه موقع ناراحتي و سختي كنارت باشد و موقع خوشحاليت خوشحال شود . دوستي كه از ديدنش به وجد بياي و در نبودش بي قرار شوي - دوستي كه واقعا" دوستت داشته باشد و دوستش داشته باشي .
امروزه دوستي با اين مشخصات كم پيدا ميشود . به همين خاطر خيلي احساس تنهايي و دلتنگي مي كنيم

رقابت براي دستيابي به اهداف و امكانات و مزايا ( تقاضا زياد و امكانات كم ) باعث شده كه اين نوع دوستي كاملا" از بين برود

 
در ۱:۴۰ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

امام علی (ع) : دنیا برای تو دو روز است یک روز به نفع تو و طبق تمایلات توست و یک روز به ضرر تو و بر خلاف خواهشهای تو است روزی که به نفع تو است و نعم الهی را در اختیار داری تکبر و سرکشی نکن و روزی که به ضرر تو است و گرفتار ناملایماتی صابر و بردبار باش . نهج البلاغه حکمت 390

 
در ۱:۴۲ بعدازظهر, Anonymous تاراج گفت...

دلا خو كن به تنهايي *** كه از تن ها بلا خيزد

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی